PC-Experience - IT-Portal für Reviews, Artikel, Windows Tipps und Problemlösungen -

PC-Experience
Registerdie Foren-RegelnForen-FAQsImpressum und DatenschutzAmazon-Partnershopunser Partner-BlogSearchKalenderMitgliederlisteunsere Downloadübersichtzu unseren ArtikelnTutorialsZur Startseitezur Forenübersicht



PC-Experience » Hardware Foren : » Hersteller-Support-Foren : » ADATA Support : » ADATA RMA Service und Support Information » Hello Guest [Login|Register]
Last Post | First Unread Post Print Page | Recommend to a Friend | Add Thread to Favorites
Post New Thread Post Reply
Go to the bottom of this page ADATA RMA Service und Support Information
Author
Post « Previous Thread | Next Thread »
Hummingbird $posts[username] is a male
ADATA Support


Registration Date: 27.12.2011
Posts: 58

Achtung ADATA RMA Service und Support Information Reply to this Post Post Reply with Quote Edit/Delete Posts Report Post to a Moderator       Go to the top of this page

Hallo zusammen!

Früher mussten defekte ADATA Produkte nach TW geschickt werden... Diese Zeiten sind vorbei großes Grinsen

Nun besteht seit einiger Zeit die Möglichkeit, eine RMA direkt über unserer Serviceprovider in den Niederlanden zu beantragen, die dann auch die Sendungen in Empfang nimmt. Dazu sollte eine RMA hier beantragt werden:

http://www.myrepair.nl/



Email Kundenservice:

Service_Europe@adata-group.com



Cheers,
H.

This post has been edited $posts[editcount] time(s), it was last edited by $posts[editor] on 25.06.2013 14:48.

09.01.2012 14:01 Hummingbird is offline Send an Email to Hummingbird Search for Posts by Hummingbird Add Hummingbird to your Buddy List
Overmass $posts[username] is a male
Stamm-Gast


Registration Date: 20.12.2005
Posts: 102

Reply to this Post Post Reply with Quote Edit/Delete Posts Report Post to a Moderator       Go to the top of this page

hallo

was kostet erfahrungsgemäß so ein Transport nach Holland? sagen wir mal für eine SSD
19.07.2013 19:51 Overmass is offline Send an Email to Overmass Search for Posts by Overmass Add Overmass to your Buddy List
Hummingbird $posts[username] is a male
ADATA Support


Registration Date: 27.12.2011
Posts: 58

Thread Starter Thread Started by $thread[starter]
Reply to this Post Post Reply with Quote Edit/Delete Posts Report Post to a Moderator       Go to the top of this page

Das kommt auf das von Dir gewählte Versandunternehmen (DHL, GLS, DPD, UPS, Hermes, etc.) an und die gewünschte Versandart (wir empfehlen grundsätzlich einen Versand, der eine Versicherung und Verfolgung ermöglicht, da Ihr für den Versand zu uns verantwortlich seid).
22.07.2013 08:28 Hummingbird is offline Send an Email to Hummingbird Search for Posts by Hummingbird Add Hummingbird to your Buddy List
Overmass $posts[username] is a male
Stamm-Gast


Registration Date: 20.12.2005
Posts: 102

Reply to this Post Post Reply with Quote Edit/Delete Posts Report Post to a Moderator       Go to the top of this page

ok
gehn wir meinetwegen von DHL und versichertem Versand aus, da ist das Tracking ja eh dabei
23.07.2013 00:51 Overmass is offline Send an Email to Overmass Search for Posts by Overmass Add Overmass to your Buddy List
Hummingbird $posts[username] is a male
ADATA Support


Registration Date: 27.12.2011
Posts: 58

Thread Starter Thread Started by $thread[starter]
Reply to this Post Post Reply with Quote Edit/Delete Posts Report Post to a Moderator       Go to the top of this page

Das kostet imho 17.- Euro und ist meines Wissens einiges teurer als Hermes. Die Preisinformationen bekommst Du direkt bei den jeweiligen Anbietern online, wenn Du nach internationalen Sendungen schaust.

Maxibrief Einschreiben ist meines Wissens billiger von DHL und auch verfolgbar - ich bin aber auch keine Experte drum alle Angaben ohne Gewähr ;-)

This post has been edited $posts[editcount] time(s), it was last edited by $posts[editor] on 23.07.2013 12:52.

23.07.2013 08:00 Hummingbird is offline Send an Email to Hummingbird Search for Posts by Hummingbird Add Hummingbird to your Buddy List
Overmass $posts[username] is a male
Stamm-Gast


Registration Date: 20.12.2005
Posts: 102

Reply to this Post Post Reply with Quote Edit/Delete Posts Report Post to a Moderator       Go to the top of this page

alles klar soweit

dankeschön
24.07.2013 01:11 Overmass is offline Send an Email to Overmass Search for Posts by Overmass Add Overmass to your Buddy List
kantate
neu im Forum


Registration Date: 02.07.2013
Posts: 40

Reply to this Post Post Reply with Quote Edit/Delete Posts Report Post to a Moderator       Go to the top of this page

steht denn in der Planung das eventuell mal zu ändern? also RMA und Garantie direkt in Deutschland?
23.09.2013 16:16 kantate is offline Search for Posts by kantate Add kantate to your Buddy List
Hummingbird $posts[username] is a male
ADATA Support


Registration Date: 27.12.2011
Posts: 58

Thread Starter Thread Started by $thread[starter]
Reply to this Post Post Reply with Quote Edit/Delete Posts Report Post to a Moderator       Go to the top of this page

Das ist leider nicht so einfach und vorerst auch nicht geplant. Wir haben ja mit RS International gerade erst einen neuen Serviceprovider mit ins Boot genommen.

Wenn man die Preise allerdings gut recherchiert - es muss nicht immer ein versichertes, internationales DHL Paket sein - kommt man aber auch einiges günstiger weg.

Z.B.: http://www.deutschepost.de/de/b/briefe-i...ernational.html
23.09.2013 16:37 Hummingbird is offline Send an Email to Hummingbird Search for Posts by Hummingbird Add Hummingbird to your Buddy List
kantate
neu im Forum


Registration Date: 02.07.2013
Posts: 40

Reply to this Post Post Reply with Quote Edit/Delete Posts Report Post to a Moderator       Go to the top of this page

dank dir für die schnelle Antwort

das mit versichert und unversichert ist so eine Sache, ich würd Speicher Kits oder SSDs ungern unversichert retournieren, das Risiko wäre mir zu hoch
23.09.2013 19:31 kantate is offline Search for Posts by kantate Add kantate to your Buddy List
Hummingbird $posts[username] is a male
ADATA Support


Registration Date: 27.12.2011
Posts: 58

Thread Starter Thread Started by $thread[starter]
Reply to this Post Post Reply with Quote Edit/Delete Posts Report Post to a Moderator       Go to the top of this page

Das kann ich absolut verstehen, denke aber, da es sich um defekte Ware handelt, das Hauptaugenmerk auf dem Thema Nachverfolgung stehen sollte.
Und wie gesagt war das nur ein Beispiel - andere Firmen nebst DHL versichern auch schon günstiger ins Ausland.
23.09.2013 20:31 Hummingbird is offline Send an Email to Hummingbird Search for Posts by Hummingbird Add Hummingbird to your Buddy List
kantate
neu im Forum


Registration Date: 02.07.2013
Posts: 40

Reply to this Post Post Reply with Quote Edit/Delete Posts Report Post to a Moderator       Go to the top of this page

danke
dann weiß ich erst mal bescheid
25.09.2013 16:58 kantate is offline Search for Posts by kantate Add kantate to your Buddy List
Tree Structure | Board Structure
Post New Thread Post Reply
PC-Experience » Hardware Foren : » Hersteller-Support-Foren : » ADATA Support : » ADATA RMA Service und Support Information


Powered by Burning Board © 2001-2014 WoltLab GbR
Designed by PC-Experience.de, online seit 06.August 2002
Copyright © 2002 - 2014 PC-Experience.de